Registracija
Prijava
E-mail:
Lozinka
Zaboravili ste lozinku?
E-mail:*
Lozinka*
Ime:*
Prezime:*
Tel/Mob:*
Mjesto:
Adresa:

PRIJAVI SE - VOLONTIRAJ na XCM HERZEGOVINA 2018.!

Biciklistički klub Mostar vas poziva da budete dio najzabavnijeg i najizazovnijeg vikenda na Gorancima ovog ljeta. Ako volite prirodu, sport i avanturu, a uz to želite da upoznate nove ljude sličnih interesa, sve što treba da uradite je da nam se prid

(opširnije)

NAJAVA: Aktivan vikend u cilju promocije Hercegovine

Biciklistički klub Mostar u suradnji sa udrugom „HerzegovinaBike“ i JP "Vjetrenica" organizatori su dva događaja koja će se održati na vikend 16. i 17.6.208. godine

(opširnije)

BK Mostar odličan na Grand Prix Banja Luka i Kozara

Protekli vikend bio je rezerviran za natjecateljski dio BK Mostar, tako su naši vozači sudjelovali na dvije utrke: Grand Prix Banja Luka UCI XCO C2 i Grand Prix Kozara koja se ujedno bodovala za Državno prvenstvo

(opširnije)

Postanite član BK Mostar!

Biciklistički klub Mostar vrši upis novih članova za 2018. sezonu.

(opširnije)
1
2
3
4

Specialized Enduro 29'

Print
Ocjena: 3.00

Kada su mnogi očekivali da Specialized napravi nešto sa 650B promjerom točkova, tu je Enduro sa 29". "Ako možemo dobiti upravljivost i sa 29", zašto onda ići sa kompromisnim 650B?" rekao je jedan od inžinjera koji su razvijali novi Enduro.

Predstavljamo Vam Specialized Enduro modele za 2014. koje smo dobili od tvrtke Ciklo Centar. Naime, slike su u n jihovom posjedu bile već neko vrijeme, ali iste nisu smjeli objavljivati do sada. Iako je uobičajeno da Specialized premijerno prikaže modele za slijedeću godinu mjesecima prije ostalih, ovo je svojevrstan rekord da već u februaru jedne godine imamo model za slijedeću!

I naravno model koji najviše plijeni pozornost jeste S-Works Enduro 29"! Nekolicina odabranih novinara iz medija specijaliziranih za mtb-iking, a koji su ga probali tvrde da se radi o najboljem biciklu koji su vozili! Zamislite nekog od ovih na Test The Best-u u Sarajevu ili čak u Mostaru?! ;)

Još od prošle jeseni kružile su glasine, a vidjeli smo i pregršt špijunskih snimaka koji su kružili po internetu o razvoju 29-inčne verzije Endura. Glasine su se pokazale istinitim. Specializedov jako popularni brdski bicikl od ove godine će biti ponuđen u tri verzije sa 29-inčnim kotačima, za američko tržište.

Specialized je razvijao i nadograđivao Endura još od 1999 godine, kada nam je prvi put predstavljen. Hod suspenzije je rastao tjekom godina, ali ono što je do danas bilo isto jeste veličina kotača. Enduro 29 sada ima 155mm hod stražnjeg kotača, samo 10mm manje od njegovog polubrata u 26-inčoj verziji. Specialized nije prva trvrtka koja je stvorila 29-era sa velikim hodom suspenzije, ali s obzirom na geometriju bicikla Enduro 29 je izgleda klasa sama za sebe. Dečki u Specialized industriji su se još jednom dokazali, da kada rade, rade vrhunski i samo najbolje. 

Nije mali podvig napraviti 29inčni full-suspension bicikl sa 155mm hodom stražnjeg kotača, a pri tom da se duljina chainstaya mjeri u 430mm. Za usporedbu, to je samo 11mm više od 26inčne verzije Endura i 18mm kraće od 29inčne verzije Epica.

- Za sve moje prijatelje nevjernike, kojima danima pričam da Specialized na želi pristati na kompromise, ne želi da radi sa 650b verzijom, odgovor na tu dilemu ponudio je Specailizedov produkt menager za brdska bicikla Brad Benedict
Postavili smo pitanje: Specialized je dokazao da može stvoriti brdski bicikl sa 29inčnim kotačima, zar ne bi bilo lakše izgraditi 650b verziju Endura?

"Go big or go home!"

Odgovor na pitanje je naravno bio, Da. Najjednostavnije bi bilo na bicikl ugurati 650b kotače na Endura, zadovoljiti normu i razvikati na sva vrata o velikoj vjesti u svjetu biciklizma. No, dečki iz Specializeda, tvrde da 650b kotači ne daju tolike prednosti kao 29inčna verzija. "Ako možete napraviti bicikl sa velikom upravljivošću sa 29 inčnim kotačima, zašto to i ne učiniti?", rekao je Brad.

Stvaranje dostojnog 29inčnog Endura je zadalo inžinjerima jako velik posao. Prva prepreka na projektiranju 29era sa kratkim lancem bio je prednji mjenjač i gume. Tradicionalni mjenjači mogu stvarati problem, tako što bi dolazilo do njihovog kontakta sa gumom. Zbog toga je Specialized u suradnji sa SRAM-om razvio novi predn ji mjenjač pod nazivom "mid-mount", kao i posebnu montažnu ploču, pod nazivom "Taco Blade". Montiranje prednjeg mjenjača na ovu ploču, umjesto na cijev sijedišta, dalo je inžinjerima slobodu da pozicioniraju cjev sjedala, tako da ne dolazi do kontakta gume i cjevi tjekom pune kompresije. U 29-inčnog Endura cjev je gurnuta prema naprijed, kako bi se osigurao neometan rad vilice. 

 Taco Plate, zakrivljena cijev sjedala dozvljavaju Specializedu da poveća hod suspenzije na Enduro 29 

Ovaj projekt je bio veliko iskustvo za Specializedov tim, projekat koji će napraviti velik utjecaj na ostale kompanije sa linijom velikih kotača. "Naučili smo neke ključne lekcije koje će utjecati na buduće dizajne i projekte bicikla. Ako možemo napraviti stvari kraćim, jačim, tvrđim i boljim, mi ćemo to i učiniti", rekao je Benedict.

Specialized će ponuditi 29-inčnog Endura u tri verzije: S-Works, Expert and Comp. S-Works i Expert modeli će imati karbonski prednji trokut, sa aluminijskim stražnjim krajem, dok će Comp model biti kompletno i zrađen od aluminija.

 S-Works Enduro 29' u potpunosti dolazi opremljen sa komponentama SRAM je XX1 

 

 

 

Preuzeto sa: BikeMagazin

 

Dodaj komentar