Registracija
Prijava
E-mail:
Lozinka
Zaboravili ste lozinku?
E-mail:*
Lozinka*
Ime:*
Prezime:*
Tel/Mob:*
Mjesto:
Adresa:

Sedma biciklistička karavana prijateljstva Mostar - Vukovar

Biciklistički klub Mostar i Udruga za promociju biciklizma "Hercegovina Bicikl" te više biciklističkih klubova iz BiH i Hrvatske od 28.04. do 02.05. ove godine organiziraju Sedmu međunarodnu biciklističku karavanu prijateljstva Mostar – Vukovar 201

(opširnije)

Subota, 06.04.'19. - Velež/Rujište

BK Mostar poziva sve članove i prijatelje kluba, Subota 06.04.2019 god., na zajedničku Rekreativnu vožnju na Velež/Rujište. Polazak je planiran za 8:00h ispred trgovine Ciklocentar. Dan ranije ćemo na Podveležju rasporediti tri stanice sa vodom na

(opširnije)
1
2

Kako pravilno namjesititi visinu sjedala

Print
Ocjena: 3.00

Podešavanje točne visine sjedišta je temeljna stvar na biciklu. Jedna stvar oko koje se svi stručnjaci slažu jeste ta da ako je visina podeđena krivo, posljedice mogu biti katastrofalne. Studija dokazuje da postavljanje preniske visine sjedala može povećati vašu iscrpljenost do 12%.

 
Stoga biciklisti pravilnim namještanjem sjedala, mogu izvući mnogo više od sebe, kao i umanjiti pogrešnim postavljenom visinom sjedala.
 
Pročitajte kako točno to i učiniti.
 
1. Metoda pete
 
 
Ovu metodu će vam reći svaki prodavač bicikla ili trener u teretani, kada pokušavate sjesti na biciklo. Stavite petu svoje cipele na pedalu i postavite visinu sjedišta tako da je noga cijelom dužinom od sica do pedale ravna dok sjedite na biciklu.
 
Unatoč tome što je ova metoda često korištena, ne postoji znanstveni dokaz koji bi je podržao, a može često dovesti do toga da nam je visina sica postavljena prenisko.
 
Profesor  Will Pelever sa Mississippi Sveučilišta za žene je napisao nekoliko radova na temu usporedbe metoda za pravilno namještanje visine sjedišta i kaže: "Glavni problem ove metode jeste da se ne uzimaju u obzir individualnalna odstupanja femura, tibije i duljine noga".
 
2. Metoda 109%
 
 
To je metoda koju je razvijena i opisana od strane dvojca Hamley i Thomas koji su na njoj radili 1967 godine. Oni su experimentirali sa sjedalima različitih visina i utvrdili da je sjedalo idealno postavljeno kada je podignuto na 109% svoje međunožne duljine pri mjerenju od osovine pedala do vrha visine sjedala.
 
Međunožna duljina je u osnovi duljina od vašeg međunožja od poda. Da biste je izmjerili, stanite licem prema zidu i stavite knjigu između nogu gdje bi vam inače sic došao, kada sjedite na njemu. provjerite da stojite ravno sa stopalima na podu i oznacite liniju na vrhu korica knjige na mjestu gdje dodiruje zid.
 
Odaljenost od poda do označenog mjesta je vaša međunožna duljina. Najbolje ju je izmjeriti nekoliko puta i uzeti srednju vrijednost.
 
To se pokazala kao iznomno popularna i omiljena metoda kod većine vrhunskih trenera. Ipak, nedavna studija profesora Pelevera je dokazala mnogo inferiorniju metodu, kao u pogledu snage, tako i ekonomičnosti.
 
3. LeMond metoda
 
To je popularna varijacija 109% metode i trostrukog pobjednika Tour de France, Greg LeMonda.
 
Također i ova metoda koristi međunožnu duljinu kao vodič, te izračunava 88,3% vaše međunožne duljine te je koristi za mjerenje udaljenosti od središta ležaja pogona (bottom bracket) do vrha visine sjedala.
 
Zanimljivo, Pelever je dokazao da ova metoda često daje različite visine sjedala od 109% metode i iako se pokazala kao dobrom za mnoge ljude, ipak ne može biti idealna za nekoga sa dugom femur kosti.
 
 
4. Holmes metoda
 
Ona je izvorno razvijena kako bi se smanjila prekomjerene ozljede u biciklizmu, a ima drugačiji pristup od prethodne tri.
 
Ona koristi urešaj zvan goniometar za mjerenje kuta koljena i dna pedale. Holmes preporučuje kut od 25 i 35 stupnjeva, a bliže 25 stupnjeva za one sa ozljedom koljena.
 
Ovo sve može zvučati pomalo tehnički zahtjevno, a ako i jeste, onda je boje da koristite jednu od dvije metode međunožne duljine, ali Goniometar možete nabaviti već za cca.50KM kod prodavača medicinske opreme.
 
Peleverovo istraživanje je pokazalo da postavljanje visine sjedala na temelju metode pod kutom od 25% nadmašuje sve ostale metode (uključujući i pod kutom od 35%). "Korištenje Goniometra i kuta od 25% je definitivno metoda koju bih svima preporučio", kaže on.
 
Nemojte se jednostavno oslanjati na osjećaj ugodnosti na sjedalu. "Ako ste dugo pedalirali sa znatno nižom visinom sjedala nego što je optimalno, kada jednom visinu pravilno podesite, možete se osječati čudno u početku", rekao je pelever.
 
"Međutim, kada se vaše tijelo privikne (obično za dva do tri tjedna) na novi položaj, ne samo da ćete se osjećati ugodno, već ćete sigurno i povećati preformanse u vožnji."
 
Naravno, ako se još uvijek osjećate nelagodno i nakon nekoliko tjedana onda ćete morati napraviti neke promjene. Najbolje je koristiti od 25% kao polaznu točku mjerenja. Neka vas netko gleda od straga i prati da vam kukovi ne idu naprijed-natrag preko sjedala. Ako je to slučaj, onda je potrebno kut malo prilagoditi.
 
"Kada završim nekome mjerenje duljine sjedala, obično je to sa kutom koljena negdje između 25 i 30 stupnjeva, ali mnogo bliže 25, gotovo u većini slučajeva", rekao je Pelever.
 
 
Preuzeto sa: BikeMagazin.info

Dodaj komentar