Registracija
Prijava
E-mail:
Lozinka
Zaboravili ste lozinku?
E-mail:*
Lozinka*
Ime:*
Prezime:*
Tel/Mob:*
Mjesto:
Adresa:

PRIJAVI SE - VOLONTIRAJ na XCM HERZEGOVINA 2018.!

Biciklistički klub Mostar vas poziva da budete dio najzabavnijeg i najizazovnijeg vikenda na Gorancima ovog ljeta. Ako volite prirodu, sport i avanturu, a uz to želite da upoznate nove ljude sličnih interesa, sve što treba da uradite je da nam se prid

(opširnije)

NAJAVA: Aktivan vikend u cilju promocije Hercegovine

Biciklistički klub Mostar u suradnji sa udrugom „HerzegovinaBike“ i JP "Vjetrenica" organizatori su dva događaja koja će se održati na vikend 16. i 17.6.208. godine

(opširnije)

BK Mostar odličan na Grand Prix Banja Luka i Kozara

Protekli vikend bio je rezerviran za natjecateljski dio BK Mostar, tako su naši vozači sudjelovali na dvije utrke: Grand Prix Banja Luka UCI XCO C2 i Grand Prix Kozara koja se ujedno bodovala za Državno prvenstvo

(opširnije)

Postanite član BK Mostar!

Biciklistički klub Mostar vrši upis novih članova za 2018. sezonu.

(opširnije)
1
2
3
4

26 vs 27.5 vs 29 sučeljavanje

Print
Ocjena: 3.00

"Objektivno novinarstvo je danas jako teško, svi žudimo za njim, ali tko nam može pokazati pravi put?" - Hunter S. Thompson

- Toliko o planiranju. Trebao je biti jednostavan, dobar, ali neke stvari se jednostavno nisu trebale dogoditi. SRAM dolazi kod Massa Vecchia i dovoze na testiranje svoje bicikle sa 26, 27.5 i 29 incha kotačima. Vozimo ih par dana, testiramo i upisujemo zapažanja. Nema brzih zaključaka, testirati i biti objektivan. Prije pisanja, cijelu stvar smo ostavili na stranu, da se dojmovi malo slegnu, prije puta u Kinu. Onda su stigli odresci. Dva odreska od 1.2 kg od najbolje govedine u Toskani na nas četvoricu. Svi smo se osjećali nekako teško sljedeće jutro, ali to je vjerovatno normalno, s obzirom koliko smo mesa progutali. Dok smo pokušavali sumirati otiske i zaključke o biciklima, groznica je počela rasti... Svatko tko je imao trovanje hranom, zna jako dobro šta je uslijedilo.
 
Ležanje na znojem umrljanom krevetu, drhtavica i temperatura, nije vrijeme da se pokušavaju napisati neke riječi od velikog značenja. Dakle, čitav članak je dobro kasnio, Kina je došla i otišla, dva tjedna u beskraj, prazni sati u zrakoplovu i automobilu do smo putovali na ovoj dugoj destinaciji. Vremena za razmišljanje napretek. Moj izbor je 27.5 kotači.
 
 
"Tri testna bicikla - 26, 27.5 inčni su imali hod vilice od 150mm, dok je 29er imao hod od 120mm. Sav tri bicikla su imala istu geometriju, kao bi se činila što je moguće sličnijim i vozili su sa 1x10 prijenosom, sa 32 prstena naprjed i 11-36 kazetom.
 
Prvi put sam čuo za 27.5 inčne kotače u Taipeiju prošle godine, gdje su krišom promatrani i testirani kao "650B". Sve je bilo tajno, bilo nam je dozvoljeno da gledamo ove magične dijelove, ali ne i da fotografiramo. Očito sam živio pod nekim kamenom sve ove godine i propustio sam najnovije hitove bike industrije - kotači sa invalidskih kolica dolaze na brdska bicikla i to je kao velika stvar. RC, naš tehnički urednik, koji je upoznat sa ovim stvarima, istaknuo mi je da se na ovim kotačima radi već 5 godina. Oni bi se trebali kotrljati bolje, biti povozniji od 26 inčnih kotača, a mnogo življi i agilniji od 29era. Tu je također bio i nagovještaj određene histerije; neslužbeno su ljudi priznavali da su uprskali sa 29erom i bili su prokleto sigurni da neće promašiti sa ovim.
 
Vidjevši porast interesa za kotačima ove veličine, SRAM je izradio testne bicikle da bi pomogao razumjeti razliku ljudima između ta 3 modela. Uzeli su Nicolai Helius AM (AllMountain) okvirove i napravili malu flotu bicikla sa 26, 27.5 i 29 inčnim kotačima. Ono što je činilo posebnim ove bicikle je njihova geometrija - imali su običnu, custom, jednaku geometriju, kako bi se vozačima na ova tri različita bicikla osjećala što je više moguće sličnijim i neutralnim, kako bi se vozači mogli koncentrirati na kotače. SRAM je onda stavio na bicikle gotovo identične komponente, Rockshox suspenzije, Rise kotače, X0 grupaciju i Truvativ upravljače. Važno je napomenuti da 27.5 inčni test bicikl nije mogao imati karbon kotače za testiranje, što i ne utječe na upravljivost bicikla.
 
Testiranje
 
 
"S lijeva na desno: Ja, Alex i Giulio.
 
Za testiranje bicikla pozvao sam par prijatelja koji voze na različitim razinama, kako bi imali što širi raspon mišljenja. Vozim jako dosta, uglavnom na tehnički zahtjevnijim dionicama i volim da mi je biciklo čvrsto i brzo, Alex vozi nekoliko puta tjedno, većinom na AM brdskim stazama, Giuloio uživa u vožnji po XC stazama i voli da je njegov bicikl udoban. Svi mi trenutno posjedujemo i vozimo 26 inčne bicikle, a Giulio i Alex nikada nisu puno vremena proveli na biciklu sa drugom veličinom kotača. Plan je bio da taj dan vozimo na Cala Violina kratkim cross-country stazama, a zatim idući dan ispucamo nešto kraće, strmije i više tehnički zahtjevnije. Ali priroda je imala drugačije ideje i drugi dan testiranja Toskanu su pogodile najgore poplave u posljednjih 30 godina i ubile bilo kakvu ideju o vožnji - da bi situacija bila gora, dvije osobe su ubijene u gradu do nas. Ipak bez brige, još uvijek imamo dva dana za snimanje i vožnju na biciklima, dosta vremena da provedemo na različitim biciklima...Idući dan, na početku vožnje sam imao i pad sa bicikla.
Na kraju, mislim da sam uspio dosta vremena provesti na ova tri bicikla i izvući neke zaključke i cilj ovog malog testa nikada nije bio izvući definitivne brojke ičinjenice.
 
Bad Sience
 
Da bi vidjeli što kaže štoperica o biciklima, namontirali smo na moj bicikl nagori izum u brdskom biciklizmu - Strava. Koristeći Garmin GPS, vozio sam tri kruga od 7km na stazi u blizini Cala Violina. Staza je bila prilično dobra i lagana,ili je barem bila, dok se nisam izgubio u prvom krugu i dodao brutalan SuperEnduro uspon i silazak sasvim slučajno. Umjesto da ponovim krug, radije sam izabrao opciju da i u sljedeća dva kruga učinim istu grešku, a i silazak je bio zabavan. Svaki dobar znanstvenik će vam reći da su tri kruga i tri kratke nizbrdice prilično loš uzorak, te da je potrebno puno više podataka da bi izvukli nešto uvjerljivije, ali to je bilo dovoljno informacija, da bi bilo zanimljivije. Tu su i neke razlike u podacima, kao što možete vidjeti na mojoj Strava stranici, ali krug je ostao isti, tako da su vremena točna.
 
Vozio sam 26 inčno biciklo, zatim 27.5 i konačno 29era. Tijekom cijele vožnje 29er je bio najbrži, a slijedi ga 27.5, a zatim 26. Da privučemo dodatno pozornost i osvjetlamo 29 inčno biciklo, uzmimo u obzir da sam ga vozio u posljednjem krugu, u trenutku dana kada je za očekivati da ću biti najsporiji. Vremena se poprilično podudaraju sa podatkom kako sam se tjekom vožnje osjećao na biciklu - pogotovo s 29erom, tu je postojao neki poseban osjećaj da ste brzi. Međutim, na spustu, prema Stravi, bio sam puno brži sa 26icom,što je bilo u prvom krugu, dok sam vozio naslijepo. Teško je reći da li sam brži bio iz razloga što nisam imao pojma šta radim i išao sam naslijepo, pa su zbog toga 26 inčni kotači bili brži ili je Strava izbacila netočne podatke. Ono što mogu sa sigurnošću reći jeste da sam uživao u suludom spustu najviše na 26 inčnom biciklu. Snimanje se također pokazalo dobrim za testiranje, kao što je i višesatna vožnja po istoj stazi i sekcijama na različitim biciklima, tako da bi se mogli usredotočiti na male razlike na vrlo specifičnoj maloj stazi.
 
 
 
 
 
Šta smo naučili od bicikla
 
Na kraju testa napravili smo anketu - rangirati bicikle po mjestima - prvo, drugo i teće:
 
   Matt Alex Giulio
26-inch 1 1 2
27.5-inch 3 2 1
29-inch 2 3 3
 
Izbor pobjednika, Alex je izabrao 26 inčno biciklo, jer su mu ostali bicikli bili previše ukočeni, dok je se Giulio opredjelio za 27.5 inčno biciklo je mu je pokretnije, iako je bio na granici sa 26iom. Za mene je pobjednik bio onaj najzabavniji. Kada smo snimali kadrove, nakon nekog vremena shvatio sam da svaki put kada imao slobodan izbor bicikla, uzimao sam 26 inčno biciklo. Bilo je puno lakše retati se stazom sa njim, poput zvrčke, preskako je stvari okolo. Međutim, i izbor 29era nije bio dolako od mene. Iako je izgledao kao čudovišni kamion na stazi, dodatna brzina koju je postizao bila je impresivna. Zanimljivo je da se obojici Alex i Giulio 29er nije svidio iz razloga jer je bio spor u krivinama, nije bio agilan.
 
"Kratka pauza da odahnemo između snimaka.
 
Rušenje razlika
 
U konačnici, razlike između kotača različitih veličina su bile više manje, kao što se i očekivalo. 29er su bili puno brzi na otvorenim sekcijama, dok su se teže nosili sa skučenim prostorima u krivinama. 26 inčni točkovi su bili sporije brzine, ali sa tim biciklima je se puno lakše igrati.Tu nailazimo na problem sa 27.5 inčnim kotačima. Logika govori da bi oni trebali puno lakše prelaziti preko prepreka od 26 inčnih bicikla, a isto tako da bi trebali biti agilniji od 29era. Međutim, ako izokrenete malo tu logiku i ako malo sagledate stvari, oni ne prelaze preko prepreka jednako dobro kao 29eri, i nisu agilniji od 26 inčnih bicikla. Za mene, 26 inčni bicikli su najzabavniji za vožnje, najbolji za igranje i to je ono što bi brdski biciklizam trebao biti. Ako pogledate nove generacije brzih-agilnijih 29 inčnih bicikla, kao što su Specialized Stumpjumper 29er, Santa Cruz Tallboy ili Orange Five 29, postavlja se pitanje "Čemu onda i koji je smisao 27.5 inčnih bicikla?". Prava je groznica za potragom većeg kotača, pa zašto onda da izgubimo tu dodatnu brzinu? Veličina između sve više počinje da izgleda kao nužni kompromis.
 
 
Ipak, sve je to osobno - Istina je da ono što ja želim od svog bicikla i vožnje je jako različito od onoga u čemu vi uživate. Iskreno, ja ne mogu reći da su 27.5 inčni bicikli loši, samo ja bih radije odabrao 26 ili 29 inčno biciklo.Možda, 27.5 inčno biciklo znači da možete imati više zabave na stazi, ili možda štoperica kaže da ste brži na utrci. Ono što mi se ne sviđa i ono na što moramo obratiti pozornost su izjave tipa da će 27.5 inčni bicikli zamjeniti 26ice. Kao drugu opciju ja mogu živjeti sa 27.5 inčnim biciklima, iako ih ne želim voziti.No kada bih mogao birati, nikada ne bih izabrao niti prihvatio 27.5 inčno biciklo prije 26ice. Kada to kažem, mislim da bi ih trebali baciti i potpoiti u okeanu.
 
Izvor: Pinkbike.com
Text: Matt Wragg
Foto: SRAM/Simon cittati
 
 

Dodaj komentar