Registracija
Prijava
E-mail:
Lozinka
Zaboravili ste lozinku?
E-mail:*
Lozinka*
Ime:*
Prezime:*
Tel/Mob:*
Mjesto:
Adresa:

2. Izborna Skupština BK Mostar

Izborna skupština Biciklističkog kluba Mostar (BK Mostar) održati će se u Petak, 14.12.2018., u prostorijama Sportskog Saveza Grada Mostara, sa početkom u 19:00h.

(opširnije)
1

Biciklizam u ledenim uvjetima i po lošem vremenu

Print
Ocjena: 4.00

Pomisao na zimski biciklizam dovoljno često odbija i one tvrdokorne vožače - trenažeri ili čak ležanje može se učiniti kao poželjnija alternativa borbe kroz led, susnježicu, kišu ili ledenog vjerta, dok se pokušavati ugrijati i ostati na svom biciklu.

 
Na sa pravom biciklističkom opremom i par bitnih savjeta trebali biste i dalje biti u mogućnosti uživati napolju, zdravijim životomi sportskim životom i financijskim prednostima koje ste imali ljeti. Mnogi treneri i veterani koji voze tijekom cijele godine čak preporučuju takvu vožnju, koja vam može mentalnu čvrstoću i poticaj, a korist ćete zaista primjetiti u ljetnom periodu kada ste na nekoj sportskoj, natjecateljskoj ili zahtjevnijoj rekreativnoj vožnji.
 
Suočavanje s ledom
 
Zadržali mraz ili crni led na cesti, može dočekati svakoga nespremnog, pogotovo s obzirom da na neke lijepe dane i vedro nebo koje tako željno prizivamo u želji za dobrom i zdravom vožnjom. Zapanjujuće vedar dan nam često ide pod ruku, iako je temperatura bila ispod nule tijekom noći. I kada sunce ne dodje do izražaja i ostane nisko na nebu i relativno slabo, sa dugim sjenama tu opasnost vreba.
 
Dodajte da vrijeme jednog treninga biciklisti uvijek preferiraju u rano jutarnjim vožnjama, a tu je velika vjerovatnost da će neke od tih sjena (dio ceste koji ostaje u sjeni, gdje ne dolazi sunce) će biti zaleđene i tu vaši kotači gube grip.
 
Jedan od najvećih uzrok crnog leda jeste kada se nakon velike hladnoće snijeg počne da topi i dolaskom sunca, slijedi djelomično otopljavanje, tako da kišnica ili otopljena voda se ponovo smrzne prije nego se cesta na suncu doista osuši, ostavljajući tanki sloj prozirnog leda.
 
Ako ste u vožnji u ovakvim uvjetima, pažljivo birajte vaš put i držite se one staze koja je već utabana. Naravno, loša strana i dodatna opasnost može biti i raspršavanje soli i pijeska po cesti, koji i nakon nekoliko dana može biti klizav.
 
Dijelovi ceste koji su u sjeni su najčešće zaleđeni
 
Budite oprezni naročito na izloženim dijelovim ceste, kao što su mjesta gdje nema živice ili drveća - vjetar i hladnoća će dodatno tamo zalediti asvalt - i uvijek držite svoje oči na cesti ispred vas tako da na vrijeme možete uočiti i biti spremni za ledene opasnosti i ako imate vremena zaobići ih, tako je sigurnije učiniti.
 
Ako ipak naletite na led, ne činite ništa naglo - ne okrećite upravljač previše brzo ili se ne naginjite u strane, ne kočite previše brzo ili iznenada. Naravno ako naletita na led na nizbrdici, sve čemu se možete nadati jeste meko prizemljenje....
 
Vožnja u mokrim uvjetima
 
Vožnja biciklom na morkom može biti zabavna, ali budite uvijek na oprezu i učinite je sigurnom. Biciklistički trener Andy Cook ističe da će vam trebati više vremena da se zaustavite prilikom kočenja na mokrom zbog nakupljanja vode na rubovima između kočionih blokova i kočione površine. Uvijek to uzmite u obzir.
 
Također, kolničke oznake (bojene površine) imaju tendenciju da budu skliske kada su mokre, naravno tu su i odvodi i šahtovi, pa ne zaboravite biti extra oprezni kada prelazite preko njih, naročito kada se okrećete. Najbolja je da ih izbjegavate, ali ako ne postoji alternativa, pradvidite svoju putanju i brzinu - oštar zaokret na mokrom komadu željeza ili premazanoj liniji na cesti u odnosu na brzinu, može vrlo lako dovesti do pada.
 
Britanski biciklistički trener Dan Bennet, koji vodi Progresivno Biciklističke Treniranje (Progressive Cycle Coaching), preporučava primjenu kočnica u jednakim postocima kada pada kiša i kada je cesta mokra - 50% na prednjoj, 50% na stražnjoj - i vozite malo dalje od ruba, prema sredini ceste - gdje je manje vjerovatno da će te pokupiti trnje ili kamenčice koje je voda nanijela na rubove i mogu uzrokovati pad ili rupu u gumi.
 
Borba s vjetrom
 
Ponekada nazvano kao "nevidljivo brdo", jak vjetak vam može ravnu cestu preokrenuti i pretvoriti u nemilosrdan uspon, koji čak i usopn na Alpe može posramiti. ALi sve je više razloga da uletite u njega, kaže Bennett.
 
"Povećana otpornost vjetra vam otežava pedaliranje, koje će povećati broj otkucaja srca, pojačati snagu i rad nogu,  i pomoći vam kasnije da vam vožnja uzbrdo bude mnogo lakša i ugodnija. Poput vožnje po kiši, to će vam pomoći da očvrsnete i povećate otpornost na teške uvjete, i pripreme vas za žestoke vožnje poput Paris-Roubaix."
 
Bilo tko da je pokušao - ili samo promatro profesionalce - će vam potvrditi, najbolji način borbe protiv vjetra je vožnja u skupini. "Vozeći iza jednog vozača na brzini od 30km/h, trošiti će te 18% manje energije. A čak 27% manje energije trošite na brzini od 40 km/h, i čak do 39% ako ste uskupini", objašnjava on.
 
Vožnja sa prijateljima vam daje mentalnu i fizičku snagu da se lakše suočite sa lošim vremenom
 
Što ako ste sami? "Pokušajte izbjeći vjetar vozeći u zaklonjenim dijelovima ceste, a ako naletite na jak vjetar u prvoj polovici vaše vožnje, onda se možete okrenuti i voziti natrag imajući tako jak vjetar u leđima. Vožnja s vjetrom u leđima vam omogućuje vožnju sa većim prenosima brzina i asocira na vožnje u skupinama".
 
A kada stvarno nemate izlaza, on nudi neke svajete koji će vam olakšati vožnju uz vjetar i učiniti je manje bolnom: "Smanjite frontalno područije tako što ćete uviti ramena i oboriti se dolje prema upravljaču, jer to će vam smanjiti otpor vjetru. Ako naletite na snažan vjetar, prebacite u nižu brzinu, premjestite se malo bliže prema sredini ceste i držite upravljač malo čvršće, tako da ste spremni za brzu reakciju i kontrolu u slučaju da vas pokuša zbaciti sa bicikla.
 
"Ako nastojite da vožnju držite pod kontrolom i vozite odrđenom snagom ili zonama otkucaja srca, morati ćete povećati ili smanjiti svoje napore, ovisno o snazi vjetra. Ako je vjetar doista jak, najbolje je ne izlaziti napolje i utrošiti vrijeme na trening na trenažerima".
 
Izvor: BikeRadar

Dodaj komentar