Registracija
Prijava
E-mail:
Lozinka
Zaboravili ste lozinku?
E-mail:*
Lozinka*
Ime:*
Prezime:*
Tel/Mob:*
Mjesto:
Adresa:

PRIJAVI SE - VOLONTIRAJ na XCM HERZEGOVINA 2018.!

Biciklistički klub Mostar vas poziva da budete dio najzabavnijeg i najizazovnijeg vikenda na Gorancima ovog ljeta. Ako volite prirodu, sport i avanturu, a uz to želite da upoznate nove ljude sličnih interesa, sve što treba da uradite je da nam se prid

(opširnije)

NAJAVA: Aktivan vikend u cilju promocije Hercegovine

Biciklistički klub Mostar u suradnji sa udrugom „HerzegovinaBike“ i JP "Vjetrenica" organizatori su dva događaja koja će se održati na vikend 16. i 17.6.208. godine

(opširnije)

BK Mostar odličan na Grand Prix Banja Luka i Kozara

Protekli vikend bio je rezerviran za natjecateljski dio BK Mostar, tako su naši vozači sudjelovali na dvije utrke: Grand Prix Banja Luka UCI XCO C2 i Grand Prix Kozara koja se ujedno bodovala za Državno prvenstvo

(opširnije)

Postanite član BK Mostar!

Biciklistički klub Mostar vrši upis novih članova za 2018. sezonu.

(opširnije)
1
2
3
4

Proteinski dodaci prehrani,da ili ne

Print
Ocjena: 3.00

Primio sam mnogo pitanja u posljednje vrijeme koji se dotiču te tematike pa sam sa nekoliko pitanja i mojih odgovora pokušao razjasniti moje viđenje i praksu u tome. Svakako bi o ovoj temi trebao pričati stručnjak na tome području no par savjeta sa terena zasigurno nikome neće škoditi:).

Podneblje sa lakom dostupnom hranom bogate bjelančevinama vjerovatno je mogao utjecati na skok koji smo napravili u evolucijskom razdoblju. Nema sumnje da bez proteina i danas ne možemo no pitanje je možemo li sa onim proteinima iz “Konzuma” i dalje jednako uspješno evoluirati??

Prije nego se specijaliziram za proteine ponovio bih staru priču o važnosti osvještene, redovite i izbalansirane prehrane modernog čovjeka.

U prehrani prednost dajem organski uzgojenim namirnicama. One mi pružaju više sigurnosti i trudim se da ih nabavljam od lokalnih proizvođača tako da sam siguran da svi novci ostaju u mome kraju i da se nitko ne bogati preprodajom. Prednost također dajem sirovim namirnicama, poput povrća i voća (sezonski i što više divlje bobičasto), zobene kaše te mlječnih nepasteliziranih proizvoda. U svojoj prehrani ne dajem prioritet niti jednom makronutrientu iako to ne znaći da morate pojesti piletine isto koliko i borovnice.

Nije tajna da nam je hrana sve siromašnija. Unatoč što postoje zemlje koje su gladne, većina zemalja uključujući Hrvatsku imaju sve laši i dostupniji izvor raznolikoj hrani. U materijalizmu kojeg svi živimo većinu vremena provodimo razmišljajući kako ćemo zaraditi novac jer bez njega ne možemo živjeti ovakav sistem. Hrana predstavalja nažalost samo nužnost i/ili hedonizam. Više se pažnje i vjere katkada polaže u umijetne lijekove nego na hranu a nerijetko se njima zapravo samo ublažavaju tegobe loše prehrane. Cijena Aspirina od cca 35 kuna prelazi čak cijenu najkvalitetnijeg kruha od jednog kilograma.

 

Priča o proteinima

Od proteina će mi narasti mišići i dobiti ću na masi?

Od proteina se može kao i od svega viška udebljati no ako se koriste racionalno i ako je osoba fizički aktivna može imati puno koristi od takvih suplemenata.

Bolje je uzimat aminokiseline nego proteine

Nikad ne uzimam aminokiseline osim nekih izdvojenih i tada u cilju postizanja određenih rezultata. L-carnitin savjetujem kod dugoprugaša. Prednost dajem proteinima.

Postoje li kvaliteni i nekvalitetni proteinski pripravci i na što obratiti pažnju kod kupnje takovih suplemenata?

DA, raznih suplemenata je na tržištu. Težina i cijena nikako nisu garancija kvalitete. Treba se posavjetovati sa nutricionistima ako dvojite kojeg ćete proizvođača odabrati. Preporučam koristiti što veći postotak proteinskog izolata sirotke. Nusprodukti u proteinskim suplementima su umjetna bojila, umjetne arome, umjetni zaslađivači i šećeri te nedeklarirane vrijednosti poput hormona, pesticida i slično. Odaberite onaj proizvod koji je čim čistiji od ovih navedenih supstanci. Preporučio bih proizvod od  Enervita pod nazivom Ener Zona Whey 90%. To je više nego dobar proizvod i prikladan za sve sportaše.

Koliko proteina kao dopunu prehrani uzimati?

Ovisi o količinama koji se unose kroz normalnu prehranu (zastupljenosti proteinskih namirnica) te fizičkom trošenju kroz trening. Svakako je bolje unositi malo manje proteina od potrebnog nego ih uzimati viška. Samo u vrlo stresnom periodu te kod dugotrajnih iscpljujučih treninga osobe bi trebale uzimati proteinske pripravke i to otprilike 6-10g po satu treninga.

Uzeti prije, za ili poslije treninga?

Ne obraćam pažnju na to. Uzimati se mogu u bilo kojem vremenu.

Uzimati li proteinske pripravke na utrci?

Svakako na utrkama duljim od 2h. Savjetujem da se uzimaju skupa sa ugljikohidratnim pripravcima i mastima.

Dali se i što osjeća ako se pravilno koriste proteinski nadomjesci?

Individualno. Što su veći zahtijevi od tijela i uma to tijelo postaje senzibilnije da pokaže pozitivne ili negativne promijene. To vrijedi općenito za sve što se unosi u organizam i oko njega. Fizička aktivnost potiče metabolizam a teški treninzi ga čak i destruiraju. Proteini mogu spriječiti razgradnju mišića, dati više snage u treningu i omogućiti bolju regeneraciju te posljedično i jači imunološki sistem.  Ne zaboravimo da su naši hormoni po sastavu proteini a oni reguliraju sve što mi danas jesmo-zdravi ljudi.

Napisao: Dejan Patričeveć

Dodaj komentar