Mogu li naši gradovi biti kao Ghent?

Novosti iz svijeta biciklizma

Mogu li naši gradovi biti kao Ghent?

PostPostao/la Zoric » pet srp 20, 2012 1:24 pm

Prije 20 godina belgijski grad Ghent bio je zagušen prometom i zagađenim zrakom. Lokalna vlast morala je učiniti nešto i počeli su s biciklističkim planom. Financirali su ga iz godine u godinu, a stručnjaci i građani angažirani su na nizu inicijativa kako bi se ljude izvuklo iz automobila i usmjerilo prema biciklima.


Inicijative za zdraviji život u Ghentu uključivale su središte grada bez automobila i razvijenu mrežu, staze i prateće usluge. Promotivne aktivnosti bile su subvencionirani najam bicikla i niz inovativnih marketinških i informativnih inicijativa.

Biciklističke staze, riješeni prijelazi preko prometnica te sigurnost biciklista pridonijeli su da na posao ili u školu tim prijevoznim sredstvom stiže svaki peti stanovnik Ghenta. U gradskom središtu bez automobila, s ukupno više od 300 kilometara biciklističkih staza, crvenim biciklističkim ulicama i prednošću biciklista pred automobilima bicikliranje je postalo poželjno.

Preko 7000 bicikala na raspolaganju je za iznajmljivanje studentima koji tako lakše stižu na predavanja i druge obveze tijekom dana. Također, Više od 200 bicikala namijenjeno je zaposlenima koji u Ghent dolaze s vlakom, iznajmljuju bicikl na željezničkoj stanici na dan, mjesec ili čak godinu jer osim dobrog bicikla dobivaju i sigurno mjesto za njegovo parkiranje.

Razvoj biciklizma pridonio je i ekonomiji, zapošljavanju, osobito mladih koji se trebaju integrirati u društvo. Uglavnom, biciklizam se toliko popularan da je već na dnevni red došla i moda za bicikliste. Ipak, cilj lokalne vlasti je potpuno osloboditi grad od zagađenja. Hoće li im to poći za rukom? S biciklom se može stići u Ghentu kamo god se želi, dostupan je i bogatima i siromašnijima, i mladi ga obožavaju.

Grad Ghent ima oko 250.000 stanovnika, a općina oko 600.000. Riječ je o sveučilišnom centru s oko 50.000 studenata, vrlo otvorenom za nove zamisli i tolerantnom prema različitosti. Kako je izgrađen uglavnom u srednjem vijeku dio ulica je popločen kamenim blokovima zbog čega je bicikliranje njima posebno iskustvo. Ipak, čak i bivši gradonačelnik Ghenta vozio se biciklom svaki dan. Smješten je u Flandriji, 55 kilometara sjeverozapadno od Brusselsa i iako je u unutrašnjosti ima brojne kanale pored kojih su biciklističke staze.
Zoric
 
Postovi: 36
Pridružen/a: sri ožu 07, 2012 10:42 pm

Natrag na Svijet biciklizma

Na mreži

Trenutno korisnika/ca: / i 1 gost.

cron